Joël Veltman beseft samen met Jasper Cillessen dat het verdedigend beter staat dan ooit bij Ajax. De verdediger is blij met zijn ploeggenoten, die in zijn ogen vooral belangrijk zijn met hun snelheid.
'Mitchell, Kenny en Jairo kunnen Dafne Schippers ook bijhouden. Daardoor kunnen we met ruimte in de rug spelen en wat hoger druk zetten', legt hij uit in De Telegraaf. 'We moeten nog stappen maken, vooral in de coaching, vind ik. Jonge jongens zijn vaak meer met zichzelf bezig dan met een ander.'
Ook Cillessen merkt dat Ajax weinig goals tegen krijgt, maar verder ook weinig weggeeft. 'We moeten dit vasthouden, donderdag in Molde een goed vervolg geven en er dan zondag ook staan tegen PSV.
Delen!
Facebook
Twitter
Tags
joel veltman De Nul Ajax Jaïro Riedewald Kenny Tete mitchell dijks Verdediging Ajax
Plaats een reactie
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.
Reacties
Minsc, ma 28 september 2015 om 20:19
Schippers is een meisje, amigos. Je gaat je toch niet vergelijken met een meisje?
0 0
Gooseman, ma 28 september 2015 om 20:32
Hoe oud ben jij vriend? De snelste vrouw ter wereld?
Wanneer ze Bolt konden bijhouden voetbalden ze niet in Amsterdam.
0 0
EVH
EVH, ma 28 september 2015 om 18:51
Ik hoop dat Dafne dit leest en onze jongens uitdaagt voor potje sprint.
Levert prachtige televisie op natuurlijk en is voor beide partijen een leuke en verfrissende training.
Sterker nog, als ik FDB was zou ik Dafne uitnodigen.
1 0
isgoed
isgoed, ma 28 september 2015 om 17:37
De komende periode mogen ze het laten zien.als ze dan ook weinig weggeven is het wat waard die weinig tegengoals in de competitie tot nu toe.Ik ben natuurlijk blij dat ze al zo vaak de nul hebben gehouden, maar Europees is het nog niet al te best en hebben we alleen tegen veel ploegen uit het rechter rijtje gespeeld in de Eredivisie.Het lijkt iig wel een stuk beter te staan dan vorig seizoen.
0 0
YugoBoss
YugoBoss, ma 28 september 2015 om 16:24
Moet je voor de grap eens naar El Ghazi's social media gluren. Wordt voor alles en nog wat uitgemaakt door de Noord Afrikanen.
1 0
Joseph, ma 28 september 2015 om 17:32
Bewijst dan denk ik dat hij een goede keuze gemaakt heeft..
3 0
Sam Badi, ma 28 september 2015 om 16:45
Dapper van hem, zeker zo vlak na Ziyech. Ik zat me trouwens af te vragen of Ziyech niet eigenlijk liever voor Nederland uit was gekomen. Niet omdat hij zich meer Nederlander zou voelen maar gewoon omdat de kans op een WK veel groter is. Maar ja, als je terug moet komen op je acceptatie van de uitnodiging voor Marokko en daarmee toegeeft dat je daarmee met name de Nederlandse bondscoach een por wilde geven, heb je helemaal de poppen aan het dansen. Zou lullig voor hem zijn als dit theorietje klopt.
1 0
3*stars*3
3*stars*3, ma 28 september 2015 om 15:48
Ze zijn idd snel maar er staan eindelijk ook (jonge) kerels met power.
Kijk naar Tete, Dijks en Riedewald en vergelijk dat eens met v.Rhijn, Moisander en die meisje Boilesen.
In alle opzichten zijn we vooruit gegaan met deze jongemannen.
2 0
achterlijn, ma 28 september 2015 om 15:43
Zouden ze bij Ajax ook eens eindelijk wakker worden?
Al lang is bekend dat de fysiek ondertussen het belangrijkste spelonderdeel is geworden (misschien op Messi na dan), Serero, Andersen, Ligeon, Anita, Bonevacia,, (Duarte), Enoh, Aissati, etc. zijn gewoon niet geschikt om bij Ajax te spelen.... misschien met uitzonderlijke talenten zouden ze op het middenveld of aanval op de buitenposities geposteerd mogen worden, maar nooit in de verdediging en ook nooit in de as van het veld.
Met keepers moet Ajax het ook beter gaan doen want figuren als Vermeer en Cillessen zijn te klein voor een topclub.
Het is niet voor niks dat die verdediging nu beter fungeert met die snelle stevige jongens, ik vind sowieso dat een elftal begint met een goede verdediging, op de 2e plaats kijk ik pas naar de aanvallers. Waarbij ik natuurlijk niet zeg dat Ajax geen goede aanvallers behoort te hebben, maar het is gewoon belangrijk dat je verdedigers hebt die op de 0 of op 1 tegendoelpunt kunnen spelen.
Veltman is voor mij de enigste zwakke schakel binnen de verdediging, voor Veltman moet ook een fysiek sterkere en grotere speler komen.
0 -3
willieovertoom
willieovertoom, ma 28 september 2015 om 16:08
Wat een onzin in je post.
Je hebt het over fysiek en dan noem je Duarte en Enoh? Zij hebben voetbaltechnisch gewoon niet de kwaliteiten, maar zijn wel degelijk heel sterk. Een Gudelj daarentegen is gehaald om duels te winnen, dat vind ik reuze meevallen tot dusver.
Verder is Veltman de enige zwakke schakel volgens jou? Joël doet het juist erg goed.
Echt een matige comment.
2 -1
achterlijn, ma 28 september 2015 om 19:28
jonge weet je hoe lang... of klein dit kabouters wel niet zijn? met Duarte en Enoh heb ik het over hun lengte, gezien hun krappe lengte en beperkte voetbalkwaliteiten zijn ze totaal ongeschikt voor Ajax.
Gudelj is 1.87m en verder is hij ook nog eens iemand die als het moet de keeper van de tegenstander met bal en al door het net schiet.... maar bovenal is hij een veel betere balafpakker dan beide zonder overdreven veel kaarten te pakken zoals Enoh... verder ga ik niet met Gudelj in discussie want hij is veel waardevoller dan beide genoemde.
En nu gaan we het over ONZIN hebben....... iemand die niet ziet dat Veltman VEEL tekort komt als Ajaxverdediger mist iets.
Gezien je steun aan die slappe Veltman denk ik dat je niet ouder dan 22 bent... of heb ik het mis?........ weet je als je te jonge bent dan kunnen velen doodgewoon de waarde van een speler niet inschatten valt me eigenlijk op na al die jaren op voetbalforums gelezen te hebben.
0 -2
RusselWestbrook
RusselWestbrook, ma 28 september 2015 om 15:52
Totaal ongeloofwaardig verhaal omdat je Serero erbij zet. Die is fysiek top, belachelijk sterk voor zijn lengte en behoorlijk snel.
Heb je hem ooit weggezet zien worden? Of een duel verliezen überhaupt? Gebeurd echt zelden.
En dan weer dat fucking gekut over dat Cillessen te klein is. Waar haal je het vandaan man? Casillas is nog kleiner, maar dat is dus naar een middelmatig keepertje. Man man man.
2 -1
achterlijn, ma 28 september 2015 om 19:35
Jij begrijpt er ook werkelijk niks van he?........ het soort naïeve personen zoals jij komen ter verdediging altijd met 3 spelers aan, als je zegt dat iemand van 1.77 te klein in voor in het centrum van een verdediging komen ze met Cannavaro aan.
Betreft het een keeper dan komen ze allemaal met cassilas aan (die ik overigens nooit bij de absolute top heb gerekend, hij heeft het geluk gehad om bij een club te spelen met de beste voetballers en verdedigers ter wereld zodat hij minder te doen krijgt dan een normale keeper... trouwens de laatste jaren blijkt dat hij helemaal niet zo goed is want hij blunderde er wekelijks op los mede door zijn te kleine lengte).
Gaat het over te kleine aanvallers dan komen de gasten zoals jij ALTIJD met messi aan.
Ik kan je zo 10 spelers met fysiek en lengte opnoemen voor iedere plaats in een elftal......kan jij dit ook doen met die kabouters waar jij zo graag mee speelt?
0 -2
RusselWestbrook
RusselWestbrook, ma 28 september 2015 om 20:29
1: zoek heel AST maar af om te tellen hoe vaak ik 3 verdedigers voorgesteld heb. Razend benieuwd waar je mee aan komt zetten. Ik zou het al knap vinden als je er 1 kon vinden.
2: 1.77 is te klein voor het centrum, ben ik het mee eens.
3: ik wil helemaal geen team vol kabouters, wat een facking onzin.
Daar gaan je aannames en hyperbolen.
Zullen we het eens over jou hebben? Jij bent zo'n figuur die denkt dat lengte alles is. Iedereen die te klein is is bij jou automatisch niet goed genoeg. Jij had het talent van Messi weg laten rotten. Casillas had je naar huis gestuurd. Canavaro had je linksvoor gezet. (1e keer dat ik het überhaupt over Canavaro heb op AST, maar dat terzijde)
1 0
FlyingDutchMan
FlyingDutchMan, ma 28 september 2015 om 16:16
Klopt, Serero wint duels waar kerels als Gudelj nog wat van kunnen leren.
0 -2
OntlastendeMiddenvelder
OntlastendeMiddenvelder, ma 28 september 2015 om 15:35
Ik ben benieuwd naar hoe het nu echt zit met die vergelijkende snelheden. Hoe doet Robben het tegen Bolt? Tete tegen Schippers? Is er toch nog veel verschil?
0 0
RusselWestbrook
RusselWestbrook, ma 28 september 2015 om 15:45
Ga eens naar youtube en tik in:
Ronaldo tested to the limit
Naast ziekelijke dingen als een voorzet in het donker erin koppen terwijl je alleen maar hebt gezien hoe de aanloop was, wordt ie ook getest tegen de Spaans kampioen sprinten. Daar wordt meteen ook uitgelegd waarom de vergelijking weinig zin heeft (sprinter loopt alleen vooruit, voetballer moet wendbaar zijn)
1 -1
OntlastendeMiddenvelder
OntlastendeMiddenvelder, ma 28 september 2015 om 20:48
Thanks, gezien.
0 0
RH1900, ma 28 september 2015 om 15:51
Precies. Voetballers hebben een totaal andere sprinttechniek dan honderd-meter-sprinters, die men ook niet zou moeten veranderen door wat je inderdaad al stelt; de wendbaarheid.
Viel me wel op dat de Spaanse sprinter iets sneller was op een rechte sprint, maar echt veel trager was op een sprint met slalommen.
0 -1
3eSterAFCA, ma 28 september 2015 om 15:39
Zover laat Tete het niet komen tegen Schippers.
Halverwege zet ie een tackle in.
18 0
Hoofdnieuws
Jong Ajax pakt tegen tien man nog een punt Eigen nieuws
186
A1: De Ligt fit voor Schalke, 19 spelers mee Eigen nieuws
16
Solskjær: 'Teamspirit maakt Molde goed' Eigen nieuws
10
Cruijff uit kritiek op tactiek De Boer: 'Zwakker'
262
Veltman: 'Als verdedigers doen we minder'
33
Bergdølmo: 'Molde kan prima counteren' Eigen nieuws
24
De Boer: 'Ik vond Bazoer verreweg de beste'
54
Fischer: 'Ik was niet teleurgesteld'
12